Zabiegi kosmetyczne Warszawa, zabiegi wyszczuplające Warszawa, endermologia.
pl en

testy Cambridge Diagnostics Food Detective oraz Food Print – testy diagnostyczne na nietolerancję pokarmową

fd_zmn
Food Detective™ wykrywa pokarmy tworzące przeciwciała pokarmowo-specyficzne IgG, które mogą być zaangażowane w różne objawy nietolerancji pokarmowej jak np. zespół jelita drażliwego, egzema, zapalenie stawów i inne.
Jest to jakościowy nielaboratoryjny test typu elisa badający podwyższony poziom przeciwciał IgG (alergia typu III).Test ten jest do jednorazowego użytku.Bada 59 produktów spożywczych w ciągu zaledwie 40 min z kropli krwi palca.

fdboxpudelko_zmn
Food Detective bada następujące produkty żywnościowe:owies, pszenica, ryż, kukurydza, żyto, pszenica durum,gluten,migdały, orzech brazylijski, włoski, nerkowiec, herbata, mleko, jajo, kurczak, jagnięcina, wołowina, wieprzowina,Łupacz, dorsz i płastuga,łosoś, pstrąg, tuńczyk, krewetka, krab homar i małże, brokuły, kapusta, marchew, por, ziemniak, seler, ogórek, papryka czerwona, zielona i żółta,groch, soczewica i fasola, grejpfrut, kanalupa, arbuz, orzeszki ziemne, ziarna soi, kakao, jabłko, porzeczka,oliwki, pomarańcza i cytryna, truskawka, pomidor, imbir, czosnek, grzyby, drożdże.

food_detective_box_contents_zmn

Badanie wykonuje się za pomocą mikropłytkowego zestawu ELISA IgG Food DetectiveTM , opartego na naukowo sprawdzonej i precyzyjnej metodzie immunoenzymosorpsyjnej (ang. enzyme-linked immunosorbent assay).
Na podstawie próbki krwi pobranej z palca test Food DetectiveTM w ciągu zaledwie 40 minut pozwala określić produkty żywnościowe powodujące nadwrażliwość organizmu i ustalić indywidualny profil żywieniowy.

fd_info_zmn

Tacka do przeprowadzania badania ma pola pokryte wyciągiem z białek występujących w poszczególnych pokarmach.

Niewielka próbka krwi jest pobrana z opuszka palca a dalej jest rozcieńczona i wylana na tackę reakcyjną.

W kolejnych etapach, używając rozpoznawczych i wywołujących odczynników, wykrywana jest obecność przeciwciał pokarmowych poprzez pojawienie się zabarwienia, jednego lub kilku niebieskich punktów na tacy. Porównując z załączonym planem umieszczenia próbek żywności pozwoli nam dowiedzieć się, jakie pokarmy źle tolerujemy. Zidentyfikowane produkty nietolerowane zaleca się wyeliminować czasowo z diety.

fp_zmn
Food Print jest bardzo wrażliwym i dokładnym badaniem laboratoryjnym, które wykrywa obecność pokarmowo specyficznych przeciwciał IgG w szerokiej liście pokarmów.

fp_rozp_zmn

Czym jest Nietolerancja Pokarmowa?
Niektóre przypadki nietolerancji pokarmowej są spowodowane niedoborem enzymów lub nadwrażliwością chemiczną, podczas gdy w innych przypadkach może być odpowiedzią systemu immunologicznego wobec pokarmowo-swoistych przeciwciał zwanych przeciwciałami IgG.

Przeciwciała IgG rozpoznają a następnie wiążą się ze specyficznymi białkami żywności tworząc kompleksy immunologiczne, które mogą gromadzić się w stawach i innych narządach, gdzie wywołują stany zapalne i wiele innych objawów związanych z nietolerancją pokarmową.
Objawy
Często pacjenci zgłaszają wielorakie objawy jak bóle brzucha połączone z bólem głowy lub wysypkę na skórze.
Częste objawy to:
· Niepokój (ostry i chroniczny)
· Zespół Deficytu Uwagi (ADHD)
· Zaparcia
· Biegunki
· Bezsenność
· Migrena
· Zatrzymanie wody
· Reumatoidalne Zapalenie Stawów(RZS)
· Fibromyalgia
· Astma
· Wzdęcia
· Zespół Przewlekłego Zmęczenia(ME)
· Nieżyt Żołądka
· Choroba Crohna
· Świąd Skóry
· Nadwaga/Niedowaga
· Zespół Jelita Drażliwego(IBS)
Objawy tego typu nietolerancji pokarmowej często są opóźnione o wiele godzin a nawet dni po spożyciu i z tego powodu trudno jest zidentyfikować problematyczną żywność.

Wykrycie pkarmowo- swoistych przeciwciał IgGi przy użyciu metod immunologicznych może być pomocne w leczeniu tych pacjentów poprzez zaprojektowanie diety eliminacyjnej opartej o wynik testów IgG.

Food Print® Rozpoznawczy service stosuje nowatorskie, jedyne w swoim rodzaju oznaczenie immunologiczne bazujące na technologii mikroukładu, do wykrywania przeciwciał IgG swoistych dla poszczególnych składników pokarmowych. Jako twórcy pierwszego testu IgG na Nietolerancję Pokarmową w Anglii, CNS jest uznanym ekspertem we wszystkich aspektach pokarmowo – swoistych IgG.
Zalety
Food Print® Rozpoznawczy jest przeprowadzony na próbce krwi pobranej z opuszka palca do CNS probówki z heparyną. Badanie ma na celu potwierdzenie stanu nietolerancji TAK/NIE. Jeżeli wynik testu Rozpoznawczego jest ujemny, jest prawdopodobne, że nie masz nietolerancji pokarmowej. Jednakże, jeżeli wynik jest pozytywny zaleca się wykonać bardziej szczegółowy Food Print aby ustalić których produktów nie tolerujesz najbardziej.

fp_120_zmn

W teście CNS Foodprint® 120 service zastosowano nowatorskie, jedyne w swoim rodzaju oznaczenie immunologiczne bazujące na technologii mikroukładu, do wykrywania przeciwciał IgG swoistych dla poszczególnych składników pokarmowych. W teście uwzględniono zestaw składników pokarmowych często wchodzących w skład diety wegetariańskiej.

Ekstrakty składników pokarmowych są „nadrukowywane” na płatki nitrocelulozowe umieszczone na szkiełku mikroskopowym. Na tym samym szkiełku znajdują się także standardy kalibracyjne i próby kontrolne. Próbkę krwi pobraną od pacjenta rozcieńcza się i nanosi na każdy mikroukład. W przypadku obecności przeciwciał IgG, wiążą się one z odpowiednimi ekstraktami składników pokarmowych. Związane przeciwciała IgG zostają następnie wykryte dzięki zastosowaniu innych odczynników do oznaczeń immunologicznych, które powodują powstanie niebieskiego zabarwienia w miejscach, w których obecne są przeciwciała IgG skierowane przeciwko określonym składnikom pokarmowym. Intensywność tego niebieskiego zabarwienia jest mierzona poprzez zastosowanie skanera o wysokiej rozdzielczości. Wyniki uzyskane ze skanera zostają następnie skalibrowane wobec prób standardowych. Proces ten przeprowadza oprogramowanie Foodprint®. W rezultacie uzyskiwane są wyniki ilościowe. Oprogramowanie zapewnia następnie indywidualny wydruk ostatecznych wyników badania obecności przeciwciał IgG przeciw każdemu ze składników pokarmowych uwzględnionych w zamówionym panelu prób.

fp_200_zmn
To samo nowatorskie oznaczenie immunologiczne CNS Foodprint®, jednak na dużo większą gamę produktów. Badanie najbardziej kompleksowe i zaawansowane.

Jak możesz umówić się na wizytę?
KLIKNIJ TUTAJ ABY WYSŁAĆ NAM WIADOMOŚĆ ZADZWOŃ POD NUMER
+ 48 796 169 709